October 4, 2010

something to wonder~

is it true?
yea.
maybe :)




Hari nie.. aku mahu tulis pasal perangai org bcinta.. this is including me.
ME in the PAST i mean.

okei.. pernah ka kamu tgk, movie cinta?
titanic ka..
romeo n juliet ka..
Twilight ka..
and apa2 ja la drama indon, philipine, cina, korea, jepun dan byk lg..

mest penah kan?
penah ka rasa mcm bestnya kalo aku jd mcm watak dlm movie tue..
penah? tipu la kalo cakap x penah kan..

so, aku mo cakap d sni. mistake org..
yg tidak dapat membezakan realiti dan fantasi :)

reality.
u are reality.
u are fact.
u are alive.
u are the truth.
u are the person who incharge of ur own story.
(yes, mmg takdir itu sudah ditentukn. tp kita ada pilihan utk berusaha kn? )

Fantasy.

Watever u see.
u feel.
u cant touch.
u cant sense.
u cant describe it.
ur imagination..

so, dua nie.. sama ka?

of cuz la tidak kan.
aku tidak cakap aku tidak perlukn imaginasi.. fantasi.
tp, bila fantasi mengatasi realiti..
jadinya?

org sangka cinta itu segalanya.
i mean, ppl cant think about other thing.. rather then love.
do u live on the purpose of that?
x perasan ka kita..
kita ikut watak mcm dlm tv tue..
ikut apa yg di bangga2 kn oleh barat..
tgk ja, rata2 filem2 hangat hangit, yg jadi pujaan org zaman skrg..
apa?
..cinta..

mo ikut ala2 titanic..
twilight and yg seangkatan dgnnya..
sacrifice utk org lain.
buat benda yg x sepatutnya d buat.
benda haram jadi BIASA.

itu ka cinta?
itu la buat kita happy?

i leave that question for u to find answer :)

hurm..
aku x anti cinta. x anti drama2 suma sgala bagai nie..
tapi kalo boleh, aku mahu org faham ja.
kalo pon kamu fall in love. happy. syg org camna skali pon..
jgn sekali2 letak org tue lebih dr diri kamu sndiri.
jgn sekali2 fikir, dia lah PUNCA kebahagiaa kamu.

INGAT..
dia hanyalah PENYEBAB.
dia hanya penyebab utk kita rasa happy tue.. utk rasa d sayang dan sebagainya.
INGAT..
PUNCA kebahagiaan tue tidak datang dr manusia.
itu datang dari Allah s.w.t
kalo tuhan izinkan hati kita rasa bahagia. tenang.
tenang lah kita. bukan ORG yg menjadi punca kebahagiaan kita.
kalo siapa2 yg baca penulisan aku nie, ada yg tgolong dlm golongan nie.
renung2kn lah k..
ini adalah peringatan utk kita bersama :)

U are reality.

U are not living under a spotlight..
U are not acting in front of camera and become the main character..
U have no audience.
There's no one watching u.
Don't waste any tears for something u should not be sad of.
U have ur own story.
Don't accept the fantasy that u watch, and make it as ur Dream.
U hv ur own imagination.
U are way better than that.

anyway..
May Allah always guide us to the right path :)







No comments: