November 15, 2010

Holiday Over


Okei. tinggal berapa hari sahaja lg holiday saya.
my time is up =.="
holiday is over.
the war begin again.
hurm. study2.
jgn malas2.

okei. aku imbas kembali cuti aku kali nie..
aku x taw apa aku buat.
damn. thats pathetic i guess.
teda ilmu baru dapat time cuti nie.
teda stori baru yg best2.

ujian?
bertimpa2..
dgn family, dgn life, dgn people around me.
hurm.
but u know me. nvr feels terrible bout it.
thats life ;)
tuhan bg kita hidup, lg mo byk songeh ka?
hadapi la dgn tenang kan. hadapi dgn senyuman.
berbaik sangka sahaja dlm segala urusan .
semua ini hanyalah sementara.
org yg paling kuat itu, adalah org yg slalu bersabar :)
yeah.. ingat seja ayat tue. terus aku happy.
xmo sedih2. xmo tension2. xmo depressed.
im not that kind of person anymore.

anyway..
19 nie blk s.alam..
apa aku mo buat blk sna nie?
hurm.

Fokus studi mcm biasa.
Fulfill my destiny 1st. Fokus dgn apa yg org tua saya mahu.
bawa blk scroll degree =.="
okei2. yea.. sure i can do it. insyaAllah..

selain dari tue.
aku mo servay2 hp baru. xperia x10?
who knows ;)

mo upgrade pc.
mo install game baru dlm psp.

n lastly.
my mission for the incoming year.
getting fit again.

say no to fast food. say no to roti canai. say no to coklat.
say yes to fruit, say yes to mineral water, say yes to diet.

sy mest pegi gym.
at least, 3 times a week :)
work hard and committed.
sure i can.

btw.. aku mo kurus nie. bukan sbb apa pon.
sbb mahu jaga kesihatan.
xmo la. muda2 lagi kena penyakit segala bagai.
prevent is the best cure rite?
lagipun, bila badan kurus sket nie..
level of confident pun automatically naek.
byk juga cewek2 mo ngurat saya.
hahahah :p
tedalah..
sori gurls, sy xmo kapel. sy enjoy single.
kalo ya saya mo kapel.
sy mo dia ppuan yg x mo bg sy ada direct interaction dgn dia.
i mean, physical touch.
haiysh.. ini benda kalo aku cakap sama org.
org kc ketawa ja aku.. org slalu cakap.
ala.. pegang tangan seja. bukan apa pun..

HAHAHA.
i dun wanna fall in that kind of trap again.
tue mainan setan ja suma tue. sikit2 ja. teda pa2 pon.
mcm haram.
dari sikit2 tue la jadi macam2.

biarlah sy single ja. tidak hidup dalam maksiat.
sy xmo anak2 saya nt, mdapat bencana hasil drpd perbuatan jahat sy masa muda.
xmo.
moga2 Allah memberi rahmat dan hidayah kepada ku.
insyaAllah.

so, gurls.
jgn salah faham ya. sy bukan cakap sy ni alim. btrip alim.
nda..
sy cuma mahu jaga diri saya. sy mahu syg org. cinta org.
sbb personaliti dia.
sbb hati dia.
bukan sbb nafsu ja semata2.
nafsu nie, nda pndai puas..
bagi la 1 gunung emas pon. mau lg next 1. mau lg next 1.
sy?
sy tidak mahu la mcm tue. mohon2 la tuhan selalu jaga hati saya.
saya tidak mahu ada perasaan mcm tue..
moga Allah beri saya kekuatan mengawal nafsu yg tidak baik.

sy byk buat mistake dlm hidup nie.
sy regret semua tue.
tp sy tidak akan gv up meminta keampunan tuhan.
dia yg menemani hati ini d kala sunyi.
dia yg mengisi ruang hati ini d kala kesedihan.
dia lebih mengenali diriku berbanding aku mengenali diriku sendiri.
itulah cinta agung.
love u my Lord. Allah swt.





Jam pasir
Kenapa aku letak pic nie?
sbb aku mahu beli jam pasir nie.
hehe.
sbb aku mo beli adalah kerana hidup aku nie mcm dalam jam pasir ja.
1 day my times will up.
when the times up.
im gonna meet my creator =.="
so, am i prepair for it?
naa.. taw nda prepair. beringat2 la selalu.
kalo dpn computer, asek maen game. tgk2 la jam pasir nie..

rasa2 blom solat tue. bole suda tue pause dlu.
p solat..
bole2 suda tue baca yassin sket ka. baca buku ilmu agama ka.
jgn asek maen game ja. wat benda nda da faedah ja.
rite?

so, teknik beli jam pasir nie. bole la juga d aplikasi kpd readers2 yg berminat ;)
hehe.
sharing is caring rite. kalo kamu ada teknik lain. spaya slalu ingat kta nie sekejap d dunia nie. share sama saya dlu k.

em, btw..
smlm cerita2 sama adik aku.
so, dia cakap la. masa d umah.. x sabar aku mo kuar dr umah nie. tp nt aku suda jauh, mest aku x sabar mo pulang umah nie..

aku cakap ja..
itu lah manusia. x pernah rasa cukup..
aku bgtaw la dia, betapa untungnya dia. dpt membesar bersama keluarga.
ada emak siang pagi petang malam tgk dia.
membebel utk dia. ada ayah mo sound2 dia.
sumtimes, benda yg plg kta nda suka tue la yg nt kta akan rindukan.

mcm aku.
aku form 1 masuk asrama.
smpai form 3..
pastu, form 4 aku tinggal setahun dgn family.
form 5.. aku sndiri lg..
see?

bila masanya ada org tgk aku?
i mean. aku x membesar mcm remaja2 lain.
aku x cakap aku x bsyukur k. tidak.
saya sgt bsyukur ada family yg baik. yg penyayang. they are my everything.

tp, utk mengingatkn org yg tidak pernah melalui apa yg saya rasa.
kena la cakap camtue kan?
kita akan tahu bsyukur kalo tgk ada org lain lg kesian dr kita.
so, kepada adik ku.
bersyukur lah engkau.

kalau aku, aku seboleh2 mahu habes blajar cpt nie.
jaga mak ayah. aku xmo la kawin awal kalo bole. ada jodoh lain cerita la.
tp, mo jaga dorg dlu.. mo bawa dorg p cuti2.. jalan2.
besarkn lagi bilik dorg.
tambah lg org gaji dorg kalo dorg mo.
i wanna be the one that they can hold on to.

next topik kami..
cmna bha ko mo kawin kalo ko nda serius sma ppuan tue?
nie la soalan adik aku sma aku.

aku jawab..
mcmna emak sama ayah bole kawin smpai 40 tahun..
ko ingat dorg ada bcinta sblm kawin?
naaa..

end of story terus adik ku.
hahahaha..

my lil brothers.
appreciate everything around u.
think more, talk less.

1 day, u gonna find what u looking for.

kenapa kita sentiasa kembali?
pegi mana2 pon. jauh mana pon travel around the world.
mest kembali juga 1 day.
kenapa?
sbb itulah hakikat kehidupan kita.

dari mana kita datang. di situ akan kita kembali..

Dari dia kita datang, kepada dia juga kita kembali..

May Allah bless our journey ;)

8 comments:

cute said...

say yes to choc ice cream!say yes to choc cakes!...yes..yes.. to double cheese burger..hahah

zaCk_89 said...

kejamnya eja =(
say no to all of them.
hahaha.
adei.. lama la x makan suma tue =.="

♥Shakila Seha Shaari♥ said...

nice entry...i like! :)

zaCk_89 said...

glad u like it.
hehe ;)

Ika said...

aa??? say no to choc & fast food??? baru ja mo blanja ko ni... ndak jadila ya XD

btw, choc nda menggemukkan pun. main culprit ialah minyak2 dan santan tersembunyi serta extra sugar@carbohydrate dlm makanan seharian ko.

Inginkan perut yang rata? Sit-up la hari2...hohoho~~

hahaha... there goes my 'repekan' again~ :P

saya super suka ini entry.

dan sma seperti anda, saya kurang gemar dengan konsep 'pegang tangan jak pun.' call me kolot whatsoever tapi, sentuhan tangan tu boleh melarat ke benda2 lain. mula2 tangan, pastu lengan, pastu tempat2 lain. i don't like that.

Anyway Zack, selamat hari raya korban in advance!! :)

zaCk_89 said...

keh3.. tQ kere.
erm.. kalo org mo belanja KFC ka MCD ka.. say yes suda tue. hahaha ;p

thanx btw for ur information bout food kayh =)

and im glad u like this post too.
sama2 kita share apa yg kita rasa betul kan.

moga2 kita perjalanan hidup kita d redhai Allah.

selamat hari raya ;)

tqa said...

z! thanks. somehow entry ni berguna utk aku.

semoga Allah perkenankan niat & hasrat hati mu yg baek tu :)

zaCk_89 said...

okei.. glad if it bring benefits to u =)

n thx btw for ur wish. appreciate that.
amin..