February 5, 2011

mari diet.


bole ka aku xyah workout hari2..
terus jadi tough. terus jadi kurus.. bole?
kan best kalo boley =.="

letih seh.. hari2 mo workout nie..
makan tue mmg xpalah. aku mmg da hilan appetite da =.="
jgn kena anneroxia sudeh..
fast food x makan. mlm x makan.
lunch makan jgn smpai knyang.
ada berani? hahaha
aku ja solo2 steady nie..
bukan menyiksa badan nie k. jgn salah paham.
saya cuma ikut sunnah nabi :)
" jgn lah kamu makan smpai kenyang, isi perut sma 1/3 air. 1/3 makanan. 1/3 udara."
mo tahu lebih lanjut psl hadis nie. p cari sndiri k.

workout workout workout..

boring sda nie dumbell tgk muka aku =.="
xpalah. yg pntg aku x boring tgk ko k dumbell..

skrg rutin harian aku.
rumah --> kelas --> Gym

sweet kan? manada suda hidup enjoy2. haha
tgk wayang pun last new year aritu..
shopping? tesco dpn rumah aku ja aku beli baju. hahaha

anyway.. x kesah la apa pon. i enjoy my life.. x kacau org, xda masa mo pikir mengorat (walaupun beliau tanya2 psl cewek)
masa ada cewek, x d suruh bcewek.. suda org hati kering, d suruh cari cewek =.="
bloggers? ada sepa2 sudi jadi gf aku? hehe.

anyway.. tips diet yg sehat.
minum la susu slalu ( low fat k )
makan epal mlm ( lg baik epal hijau )
kalo xda epal, makan roti.
pastikn jgn minum air 2 jam sblm tdo, sama jg sama makanan.
elakkan lepas makan terus minum air. take time, at least 15/ 20 min baru minum.
workout! ( yeah. ni part plg aku suka ) xyah pon korg g gym. jogging petang2 sudeh.

pa2 pon. it comes from ur own motivation. u want it. u get it. simple :)

btw gambar tue bukan mo minta puji k. saja mo motivate diri saya sma readers2 laen..
( dlu saiz seluar 36. skrg 33 dan semakin longgar =.=" )
i want 30! yeah. sure i can do! =D

12 comments:

Ika said...

terasa mo menge-link @ repost ko punya petua diet.

part minum susu: no hal.
epal...aiseh malasnya mo keluar borong epal. n aku nda suka epal hijau.
pasal workout: sit-up cukupka? haha~

zaCk_89 said...

repost2.. xda hal lah ;p
keh3.. ko repost dgn pix aku skali pon xpa. bole promo sama cewek2. HAHAHA.

workout tue. hurm.. sit up cukup, bguna untuk kempiskn perut..tp x burn callories sgt tue kalo x silap. jog la ok :)
ringan banding sit up.. hehe.

N.A.M.N said...

ahakz.. smart pos ko ne.. sya pun maw bg tough bdn jgalah.. hahaha

sama jga ngan kerek.. tak brapalah epal hijau..
ada beza meh makan epal merah n hijau??

maw cr cewek??
ko tu jejaka terhangat..
mustahil lah teda cewek2 disana tu tersangkut..
ko jak tu yg jual mahal..
ndak payah di promote...
m2g ramai beratur isi borang n2t... hahaha..

=PPP

cute said...

oemji..oemji!..terkejut aku wan..badan ko kurus wo..tough plak tu.tahnia wan!..na..jagala pemakanan mu...say no to fastfood

zaCk_89 said...

N.A.M.N - err.. ada beza tue hijau sama merah. kalo hijau aku x silap dia lg tnggi kandungan asid apa ntah. yg pntg baik utk diet la..

em.. gf? adui.. teda bha. sian neh. pny lama suda single nie. tolong2 la carikan gf. hehe =PP



Eja - tQ2.. tough tue.. blom lg kot. dalam 3, 4 bulan g tough la nie kali. keh3..
ya. say no to fast food!

Leyha said...

whoa ! great lil bro . wow kurus udah dy~ ngeee :D

ErieLove said...

waw. kurus~ kurus~

senang la dekat dengan gym. haha. keep up with the spirit. terus dapat chicks yang paling hot~~ hahaha

zaCk_89 said...

sis leha - hehe.. thx sis =)

val - hihi.. tQ2.. luv ur support andd also thx for the wish of the hot chick. i lioke! =D
keh3

Malaya Mania said...

gud luck bos!!tp mcm tough2 suda aku tgk ko ni..
aku pun dlm usaha ni..bukan mo tough,tp mo kci ilang part2 yg xptut..haha..

Wewin said...

ble ka ni d copy paste pgi blog sy??
mntak izin dulu...
mau jgk sy jd kurus..

zaCk_89 said...

ariez - hehe.. teda2 la tough tue. besa2 ja wa. keh3.. sama la kta nie. dlm usaha membuang part2 yg x patut. gud luck too bro ;)

wewin - of course bule.. amik seja :)
hehe. menda baik harus d share rite. tag me kayh. hehe =PP

Wewin said...

orait..arigatou!! ^__^