April 22, 2011

Gay

setelah sekian lama menyepi,
aku tulis lah sumthing psl gay.
okei?

okei x okei pon aku mahu tulis jg..
ok.. aku bukan mahu tulis kutuk diorg, ataupon menyebelahi diorg..
aku cuma mahu tulis my point of view tentang org species "gay" nie..

kepada Gay.

mo tahu sumthing pasal Gay?
aku rasa semua org biasa dgr statement diorg nie..
"jgn salahkn kami, bukan kami minta jadi mcm nie. kami pon ada perasaan"
pernah?
kalo siapa2 yg ada kawan gay, or kenalan2 gay.. ada lah dia dgr statement nie..
aku mahu ulas sket tentang statement nie..
bg aku la. yes..
mmg x salah la Gay2 nie mahu cakap diorg ada perasaan and whatsoever semua tue..
tp can u guys think?
kalo lah.. kau fikir perasaan mak bapak kau, kawan2 kau, harapan org2 yg mengharapkn kau..
ko x rasa bersalah ka?
kau rasa la.. diorg2 semua nie, xda perasaan kah? ko rasa.. diorg x kecewa kah dgn ko?
its up to Gay out there.. ko nilai la sndiri jawapan kepada soalan2 nie.
im not asking u to live for other people..
tp ingatlah~
x ramai Gay story d Malaysia nie yg berjaya pon..
Happy ending?
aku tgk ramai mati suicide, ramai yg alih2 sakit or anything, family yg jaga..
where's ur Gay partner?

okei..
enough bout that..
remember.
my thought here is just to help.. open up your mind.

kepada Gay haters.

kepada Gay2 haters, drpd kamu sibuk membenci diorg nie..
apa kata kamu tolong diorg nie?
ko rasa lah, dgn blame diorg nie cukup kah?
layan diorg mcm menatang.. mengubah apa2 kah?
aku x cakap pon kamu salah.
in fact. aku pon x suka Gay nie.
tp kita hidup nie, utk make a solution for life rite..
hidup fikir masalah, x fikir solution, x kemana la masalah tue..
Gay haters,
mari kita tolong diorg nie. imagine seja kalo kita ada kawan, or family members yg ada "tebiat" Gay nie.
what u gonna do?
hate him too?
so, what my point is..
kalo dah taw org tue ada masalah naluri, better ko explain dgn dia tentang hakikat kehidupan. tentang religion~
there's no religion says, GAY is OK.
bg diorg nie support, kekuatan tuk hidup mcm org normal balek..
bukan d kutuk2..
support pon, bukan layan pula story gay dia.
support means, bg dia peluang utk berubah. prevent dia dr jumpa partner2 Gay seangkatan dgn nya nie..
diorg nie bukan apa. bila dah berjumpa dgn kaum2 seangkatan dgn dia nie ( paham2 la apa jadi )
btambah2 susah la ko mo tegur dia. bg dia, bf dia tue la plg paham dia =.="

Kepada Masyarakat umum.

People, please la.. jgn jadi bodoh k?
sorry if im sound rude. tp itulah hakikatnya.
kita nie, yg ada akal straight.. ada naluri yg baik, ada personaliti yg baik.. patut bersyukur.
tanda tunjuk syukur tue, bukan dgn maki diorg yg kurang bernasib baik nie.
ada lg yg siap label, lelaki pakai mcm nie, pakai mcm tue Gay..
LOL?
tolong la wei..
aku nie, pakai kemas. pakai singlet keluar ka apa ka. pg Gym.
Gay ka aku?
nda kan.
so, yg perangai suka me label nie pon tolong la. get a life..
org guy body smart sket, d kutuk.. ko dgn perut boroi, lengan kecik, jalan bongkok..
ko nda pandai tgk cermin?
baik ko label dlu diri sndiri. apa punya manusia ko nie..

Parent's.

ko ada anak lelaki. jgn la treat dia macam anak ppuan. tolong lah..
berapa ramai aku kenal parents yg teringin sangat mahu ada anak perempuan, sekali dapat anak lelaki dia layan jg anak lelaki dia tue mcm perempuan.
WTF?
where's ur brain owh?
budak baik2 lahir straight jadi lembut, x lama jadi gay sbb kaw..
ko x rasa bersalah ka?

Gayish lord d luar sana.

Ko.. yg dah mmg otai Gay, bawa2 la bertaubat k..
aku doa sgt korg di beri petunjuk..
sbb apa?
aku paling benci Gay yg mengajak org lain jd Gay..

i don't mean to be rude, but whats inside ur head? shit? no brain?

ko sudah rosak.
ko jumpa org x rosak, ko rosakkn..
haa.. org mcm kau nie patut di rejam smpai mati nie..
bukan bias k.
tp itulah hakikatnya..
tolonglah..
jgn la sebarkn lg virus2 Gay nie..
byk sda aku dgr story, budak2 lembut.. kena rogol oleh Gay.
last2 jadi Gay terus budak2 nie..
haiysh~
pls la..
doesn't mean ko tiada life, org lain pon sama mcm ko..
org lain, ada impian ada tujuan hidup..

akhir kata..
semoga Gay2 yg ada d seluruh dunia nie, di beri petunjuk oleh Allah..
yg baik itu dtg dr Allah, sesungguhnya dia maha pengasih lg maha penyayang..
yg buruk itu, dtg dr kita sendiri..
hati, minda, badan yg sihat.. tuhan bagi utk kita, kita guna utk benda lain..
who's to blame? don't blame God for that.. blame the person in that mirror.

yg Gay, bertaubat lah.. g kawin, tau la nikmat ada isteri camna~
yg Gay haters, support them.. in a good way~
masyarakat, open up ur mind.. think solution, not created more problems..
parent's.. didik anak tue dgn ilmu agama ckup2. jgn di biar anak tue lembut sana..

I hope, we live in a world full with love.
i mean natural love~
owh, how good life is without hatred..
mari kita sma2 ubah dunia nie, starting from yourself :)

~Peace~







2 comments:

Wewin said...

not bad.. ble jd pceramah sda.. btw, u've got a poin there.. sumtimes it's da people dat makes da society.. if da people bad maka bad la ssbuah masyarakat 2... tp we can't judge da book by it's cover kn.. hehe

zaCk_89 said...

yep.. dun judge a book by its coVer. thats more like it ;)
hehe. jd penceramah? nda mampu lg..
harap2 d beri kebolehan utk itu. hehe.. tQ 4 ur comment anyway =)