January 21, 2012

2012

Alhamdulillah.. kita sudah melangkah ke tahun yg baru.
skrg nie aku jarang update blog, bukan sebab aku abaikan blog nie.
cuma aku x tahu, apa yg aku perlu update. hehe..
actually, lots of stories i wanna share cuma idea xda utk tulis..

Well, its 2012.
ohoo.. prediction says its gonna be the end of the world at this year.
its it true?
well,
islam explain to us that the actual date and time regarding to the end of day is in the knowledge of Allah alone. Only he, knows when will this world end.

Simple kan?
tapi ramai juga yg post d fb, ramalan2 hari kiamat.. 21 hb 12 tue hari jumaat la. bulan puasa la.. bla bla bla..

Wey.. jangan cakap pasal kiamat besar la. cerita pasal kiamat kecil, kita nie manusia. anytime boley mati. daripada sibuk fikir pasal bila hari kiamat.. baik fikir pasal amalan kita. kalo esok kita mati, kalo hari nie hari terakhir kita utk hidup dan Allah tarik nyawa kita.
adakah kita sudah bersedia?


Anyway, tahun nie.. adalah tahun terakhir aku bergelar student. InsyaAllah i will get my degree this year :)
may Allah bless my journey..
lepas nie, kerja sudey..
kerja.. kena la kumpul duit. mo kawin..
ohoo.. selama nie dgr org cakap mcm tue, rasa mcm jauh lg turn aku. rupanya skrg nie turn ak pula da utk fikir semua tue..
yep. mest lah fikir kan. i want a bless relationship and yes. the only way to be bless is to be married. insyaAllah. hopefully ada jodoh dan ada rezeki dgn kekasih hati :)

there's a lot of obstacle in my journey ahead, hopefully Allah will increase my faith and may Allah guide me always in his right path. insyaAllah :)
never give up!
always have faith in our lord..

2 comments:

Ika said...

ndak tau apa mo update? tulisla pasal kekasih hati :P

semoga ko murah rezeki dan cepat kahwin!

zaCk_89 said...

ahahah! betul jg tue.. nt lah. sy akan tulis juga coretan tentang dia. hehe :P

thx for ur wish.. amin :)