November 10, 2010

priority ~

yeah.
aku tulis nie, hanya utk menjawab persoalan sahabat saya.
mcm mana mo jd priority?

em. actually.
xda tips taw. haha.
sbb aku sndiri pon lum jumpa lg org yg ble buat aku nie priority utk dia..
haven't meet her yet =p

tapi.. wat i wanna share is.

who we are, is what we got..
pernah kan dgr..

lelaki baik utk perempuan yg baik..
perempuan baik utk lelaki yg baik..

so, kalau zaman2 bcinta nie x jumpa lg ur mr right or ur mrs right..
jgn bersedih, sbb samada dia terlalu baik utk kita. ataupun dia kurang sesuai dgn kita..
got wat i mean right. hehe.

so, easy example..

kalau luarannya kta nie. dress lawa, make up cantek2..
mmg cun habes la kalo org tgk.
tp, inside. kta x jg..
kerohanian kita abaikan.
apa yg kita jumpa?
org yg tgk kta punya outside appearance la kta jumpa :)
faham?

dia suka kita sbb cantek. sbb hot. sbb cute. sbb etc2 yg boleh di jelaskn dgn pandangan fizikal.

so, mana kita mahu?
org suka kta sbb outside appearance ataupun ur innerside beautiful?

so, what i can say is.
kalo kita mahu org tue jadikan priority.
kita kena tahu apa priority kita :)

ur priority,
ur God.
ur Family.
Urself.

then, what come next.
surely gonna excite u :)

sbb yakinlah.
tuhan itu ada perancangan yg baik utk setiap hambanya yg yakin dan redha dgn ketentuannya.
jgn sekali2 putus asa dgn kehidupan, sbb Allah itu maha penyayang.
tidak jadi satu2 perkara itu tanpa sbrg hikmah.
berbaik sangka lah dgn tuhan mu.
insyaAllah.
hati pasti tenang =)

em. btw..
i dont know if this answering the question or not..
im jz sharing what i feels right.

if there's any mistake or false statement in my words..
im sorry kayh.
semua yg baik dtg dr tuhan.
yg kurang baik itu drg dr kelemahan saya sendiri..

last but not least..

improve ourself.
promise to ourself that we gonna be better from day today.
insyaAllah.
we'll meet someone who's gonna appreciate us.
love us.
jz the way we are..

hati yg baik, menarik hati yg baik..
jadi perbetulkn lah hati kita, niat kita..

semoga perjalanan hidup kita sentiasa di redhai Allah ;)

3 comments:

Anonymous said...

Zack...aku rasa mcm aku yang bg ques tue dkt ko..ya kan?atau utk orang lain?hikhik..

kalo utk aku, memang lengkap da tue jwapan dia 2..suka2..da terjawab da..hee..arigatou~

aku suka statement;
"lelaki baik utk perempuan yg baik..perempuan baik utk lelaki yg baik.." sebab Allah tidak zalim dengan bagi lelaki baik dekat perempuan yang tidak baik untuknya, Allah kan maha adil~~

Kita sama2 jadi yang terbaek ya..mudah2an dapat jodoh yang diredhai dan boleh mendidik kita jadi yang lebih baik..i'Allah..

tqa said...

:)

zaCk_89 said...

bya - yeap.. nie menjawab ques ko la nie. hehe.

im glad if the asnwer is what u searching for =)
what come best from Allah.
aku smpaikn ja nie. hehe.


tQa- =D