July 19, 2011

syukur.

bestnya jadi org islam..
lagi best kalo beriman..
bila ada iman, lg best kalo ada ketaqwaan yg tinggi..

win win situation?
ever heard about that?
well.. rahsia jadi org islam nie, yg org islam sendiri x tahu atau tahu tp tidak sedar..

x lain..
x bukan..
adalah..
they always win :)

why im saying they always win?
well..

kalo dapat rezki lebih.. dapat benda yg selama nie kita mahu.. apa kita perlu ucap?
syukur alhamdulillah.. all praise to Allah. dia yg bagi kita apa kita mahu :)

kalo di timpa musibah.. apa kita perlu buat? melenting? marah? kecewa? sedih?
well.. islam teach us to be patience rite?
apa lagi perkara yg paling kuat kalau bukan sabar? tell me.. apa lg? nabi sendiri cakap.. org plg kuat itu adalah org yg sabar :)

well.. thats y im saying org islam itu sentiasa menang.
bila di timpa musibah, dia bersabar. bersyukur.. sudah pasti ada hikmah di sebalik musibah itu..
kalo dpt rezki melimpah ruah.. bersyukur.. pasti Allah tambah rezki tue..

what else that we need?
still xmo bersyukur?

tepuk dada tanya selera kayh :)
tanya hati tue.. aku nie bersyukur nda?
aku nie tunaikn tanggungjwb aku sebagai muslim nda?
im not provoke anyone or whatsoever..
im not saying im a good muslim too.. but i always wanted to be better then my previous life..

every morning is a new life. everyday is a new beginning..
its up to u, to regret whats u can't change or try to change what u would be come..

jz to share here my story anyway..

dulu, previous back several years ago.. kalo aku ingat balik. zaman2 aku bcintan2. ( monkey2 love nie )gaduh mcm budak2 dgn ex and sebagainya..
kecewa, frustrated bagai..
masa tue, aku rasa kenapa hidup nie mcm nie? kenapa aku yg kena lalui semua nie?
well, masa tu di usia muda di tambah lg dgn kekecewaan yg tidak terhingga..
aku blame org laen.. aku blame nasib aku. ( lemah sungguh iman )

skrg..
aku fikir balik, hikmah di sebalik semua tue.. bestnya.
seriously, i have to appreciate it.
why?
kalo bukan sebab pengalaman aku dgn ex aku. pengalaman memeritkan bagai tue..
will i become the person i am rite now?
will i be looks good as i am rite now?
will i learn to have faith in Allah?
will i have a patience to front any obstacle ahead?
will i love Allah more then anything else?

masa sedih tue.. hanya Allah yg tahu kesedihan yg aku lalui. cinta ilahi yg tabahkn hati aku, hidayahnya beri aku nafas baru.. sumtimes, i can even cried alone when im walking down the park..
where i see, Allah create everything very beautiful.. extremely beautiful. kenapa selama nie aku x tumpu cinta aku, kasih aku pada dia?
dia bagi kita semuanya.. simple thing, eye.. ada ka teknologi zaman skrg nie, yang bole ganti mata kita? ada?
Allah bg kita perfectly beautiful eyes.. still, pernah kita sayang dia? pernah kita bersyukur? jangan lah cakap mo mencintai dia..
pernahkah kita berusaha mengenalinya?

ya Allah.. thx for everything u ever give to my life.
thx for the experience u thought to me..
life is the best experience..
u know what best for me..
i promise im trying to be better muslim..
pls guide me to your path..

3 comments:

Jay JameeL said...

u r rite..kena sntiasa bsyukur..Allah yg bg kita suma bnda..n sbb Allah jg la kta msh bnfs smpai skg n bg kt pluang tuk trus beribadah & brada d bwh naunganNya..Tanx 2 Allah..:)

♥Shakila Seha Shaari♥ said...
This comment has been removed by the author.
zaCk_89 said...

may Allah bless our journey in this life..
insyaAllah :)