September 24, 2011

3.36 am

okei.. its 3.36 am in the morning. and im here stuck writing in my blog..
lately, aku byk berfikir tentang kehidupan..
tentang diri aku, tentang masa depan..

well.. kita x taw kan, bila ajal kita.
tp yg sudah pasti, selagi mana kita masih hidup perjuangan utk mencari keredhaan Ilahi itu mest di teruskn..

anyway, bila berfikir tentang kehidupan.. tentang future..
aku jadi kaku.
aku jadi kelu.

maybe,
aku terlalu byk berfikir. maybe, aku adalah seorang yg kritikal thinking..
tapi.. apa yg aku fikirkn adalah sesuatu yg selama ini menjadi persoalan pada diri aku..

di manakah hati aku?

ya. sounds odd.. when a person specially man saying, where's my heart?
im not saying that im being sad here..
bukan.
tapi, setelah sekian lama dan setelah pelbagai ragam manusia aku jumpa..
aku realize yg hati aku sudah lama kering =.="

it means that..
all this years, i've been protecting myself from loving another person..
i don't realize that until this moment..

di sini, bukan aku cakap tentang cinta manusia yg typical..
meaning to say cinta yg berlandaskn nafsu semata2. bukan.
aku mengatakn tentang perasaan syg, tentang cinta yg berlandaskn syariat..

persoalannya..
boleh kah syg seseorg dgn istilah couple?

ada pelbagai view related dgn jawapan kepada persoalan ini..
untuk aku.. aku sudah menjawab persoalan ini berkali2..
which is, i don't really agree with couple sort of thing stuff..

couple nie, kalo relate dgn perasaan utk secure. rasa utk syg menyayangi ni..
adalah satu perkara yg rumit utk di bincangkn..
maksud aku, is it really secure?
i mean, kalo sudah couple baru kita rasa kita bole bagi commitment dgn org kita syg tue?
bila suda ada status mcm tue, baru boleh fikir tentang future kita dgn org kita sayang tue?
well.. consider kalau partner kita tu, bukan milik kita..
what will u feel?
im not being negative here.. im just wanna say..
sometimes, org yg bercouple bagai pon belum tentu lg akan bersama..
bagi aku, status itu tidaklah penting..
why bother think about the status when u know what u feel?
perlu kah cinta tue di balas skrg?
i mean.. as a guy. perlukah mengharap cinta yg kau beri tu di balas oleh perempuan yg ko syg?

in my point of view..
status itu tidaklah menjadi keutamaan.
apa yg penting, adakah kita sygkn dia?
ckuplah kita berusaha utk buat yg terbaik utk org kita sayang..
jika usaha itu berbaloi dan mmg dia adalah jodoh kita..
kita tidak perlu bersedih :)
ingatlah.. syaitan itu sentiasa berusaha melalaikn kita..
jagalah hati kita dgn sentiasa berdoa pada Allah..

like my mom use to said..
"kalau kita syg dgn org, minta tuhan tetapkn hatinya pada kita.. jgn merayu pada org tue, merayu lah pada yg maha esa. sesungguhnya, hati manusia tue tuhan yg pegang.."

anyway, my lord.. i don't know.. what's future hold for me.
but i do know that im willing to wait for her..
if it's worth waiting for..
make it easy for me, let me be patience in overcome the obstacle that im gonna face ahead..
if this is a test for me. i have faith within u my lord..
don't let me astray..
only u know's best my lord, and i pray that make it easy for me to realize if its good for me..
insyaAllah..

5 comments:

N.A.M.N said...

nikah itu lebih baik.. Mga berjumpa bidadari yang solehah yg membahagiakan dunia dan akhiratmu.. =).. amin..

zaCk_89 said...

thats what i mean by im willing to wait.. hehe.
totally agree with the married stuff ;)

Jay JameeL said...

"prmpn yg baik utk lelaki yg baik"
yakinlah dgn janji Allah..:)
doa dan terus bdoa...nvr give up k..:)

zaCk_89 said...

em.. am i good man?
that's the answer im still searching for..
yep. i'll always hv faith in Allah. thx btw :)

Jay JameeL said...

"Allah x akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka sndiri mngubah nasib mereka"
berusahalah untuk mnjadi baik...suma tu bgantung ngan diri kita...
'kita adalah apa yg kita inginkan'...
renung2kan & slmt beramal..hehe